צרו קשרצרו קשר

פעילויות גופניות שעשויות לסייע לסובלים מכאבי גב

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד מיטב האורתופדים ממליצים על הוספה של פעילות גופנית קבועה כחלק מהטיפול בכאבי הגב. ההבנה שסגנון החיים המערבי מייצר ירידה בטונוס השרירים, פגיעה בעמוד השדרה ושינוי בזווית החוליות  - היא לא דבר חדש אך היא בהחלט משפיעה על הסיכוי להגיע למזור מהכאבים. הנה כמה פעילויות שכדאי לכם לשקול ולבצע כאשר הגב מתחיל לכאוב.

שחייה -  הדרך הבטוחה לשמור על גב בריא

השחייה נחשבה במשך עשרות שנים לפעילות הגופנית הטובה ביותר בכדי לשמור על גב בריא ותנועה נטולת כאבים. מעבר לכוח התרפויטי אשר קיים במים, השחייה מאפשרת לנו לטפל בשרירים אשר נמצאים במצב של מצוקה והתנוונות ולחזק אותם באופן מתודי. בנוסף, השחייה הינה פתרון למי שסובל ממשקל רב אשר מקשה עליו לעשות פעילות גופנית אחרת.

הליכה - שיפור זרימת הדם לאזורים הפגועים

הליכה מהווה את אחת האפשרויות הטובות ביותר לטיפול בכאבי הגב משום שהיא לא מפעילה כל לחץ על האזורים הדואבים. יתרה מכך, ההליכה עוזרת בהולכה תקינה של כדוריות הדם לאזורים הפגועים, בדרך לריפוי מגוון של דלקות מקומיות. יחד עם זאת, חשוב לבחור בנעלי ספורט איכותיות לפני שאתם יוצאים לצעידה. אלו ימנעו זעזועים רבים ויספקו מצע מתאים לצעידה ארוכה.

פילאטיס – שיקום בעזרת תנועה נכונה

למרות ששיטת הפילאטיס באה לאוויר העולם לפני עשרות שנים כדרך לטפל בפגיעות של רקדנים, היא משמשת היום לטיפול במגוון של פגיעות גב. העובדה שניתן לעבוד על האזורים הדואבים מבלי לעמוד זמן ממושך ובלי לעבוד על סיבולת לב ריאה - קוסמת לרבים. מכיוון שהשיטה מתרכזת בכיווץ ופתיחה של שרירי הליבה, היא מעניקה הקלה כמעט מיידית.

טאי צ'י – ריפוי בתנועה

טאי צ'י נחשבת לעוד פעילות גופנית בעצימות נמוכה אשר אידיאלית למבוגרים אשר סובלים מבעיות גב. היתרון של השיטה הוא שהיא מתייחסת לגם באספקטים המנטליים ומעודדת את הגוף להפריש באופן טבעי הורמונים אשר מדכאים את הכאב. התרגול האיטי, מתאים לכל גיל ונחשב לטיפול משלים במגוון של כאבי גב אשר אין להם מקור פתולוגי ברור.

יוגה – מחזקים את שרירי הגב התחתון

כמעט בלתי ניתן להפריז בעוצמה של היוגה ונראה שיותר ויותר ישראלים בוחרים בתרגול הזה בכדי להקל על גב תפוס. העובדה שניתן לבצע את התרגול בשכיבה או אפילו בישיבה, מהווה עוד יתרון בולט שאסור להפחית בחשיבותו. בנוסף, במרבית התרגילים מחזיקים את שרירי הבטן והגב התחתון, ולכן היא אידיאלית עבור מי שמבקש להגיע ליציבה נכונה והפחתה בכאבים.

לסיכום, ניתן לראות שיש מגוון של פעילויות גופניות אשר עשויות להפחית את כאבי הגב. יחד עם זאת, חשוב לבחור את סוג הפעילות הנכונה ולהתאימה ליכולות הפיזיות של כל מתעמל בכדי לראות תוצאות של ממש